V dávných dobách otročil Boží lid (Izraelité) v Egyptě. Bůh je chtěl vysvobodit, avšak faraon zatvrdil své srdce. Když egyptský faraon odmítl nechat Boží lid odejít a místo toho jim vzal právo na sobotní odpočinek (sabat), Bůh zasáhl Egypt ranami (Exodus 5). Tyto události symbolizují, co se stane v posledních dnech. Okolnosti budou podobné a aplikace bude celosvětová.
Jelikož Mojžíš znovu sobotu obnovil, faraon navýšil jejich pracovní náplň, aby bylo pro Izraelity nemožné ji zachovávat. Když tento zákon vešel v platnost a Boží lid tak nemohl nadále uctívat Boha podle svého svědomí, Bůh zasáhl. Přišly rány a Izrael byl vysvobozen z otroctví a doveden do zaslíbené země.
Ve Zjevení Jan popisuje sedm ran, které mají přijít až skončí pro svět doba milosti. Tento konec doby milosti, stejně jako v Egyptě, nastane po vynucení “znamení šelmy”, což zbaví Boží lid svobody uctívat svého Boha, podle toho, jak jim diktuje jejich svědomí. V posledních dnech bude předmětem sváru opět sobota.
Pojďme se podívat na symbolismus v sedmi ranách ve Zjevení 16. Jakmile začnou tyto rány padat, budou zde ti, kteří se budou snažit vysvětlit každou z těchto ran jako náhodu či přirozený úkaz. Avšak moudří porozumí, odkud tyto rány pocházejí.
První rána
První pohroma padá pouze na ty, kdo mají znamení šelmy, Boží lid je prozřetelně ochráněn. V Egyptě Bůh odlišil Egypťany od Izraelitů. Posledních sedm pohrom Židy nezasáhlo. Také později, když byl zničen Jeruzalém a chrám, Bůh varoval svůj lid před přicházející zkázou. Upozornil ho na proroctví Daniela a nabádal k jeho studiu. Kdo uposlechl jeho radu, nepřišel o život, kdo neuposlechl, zahynul — nesl následky svého rozhodnutí. Bůh čekal dlouho a jen s bolestí v srdci se jich vzdal.
Stejně jako nepovolil faraon, ani když padaly rány, tak i zlomyslní lidé na konci nepřestanou ve své snaze ničit vše dobré včetně lidí, kteří se hlásí ke Kristu. Krize se bude prohlubovat, dokud nepřijde jako antityp jakýsi dekret proti těm, kteří odmítnou ctít papežský den odpočinku.
Andělé Boží ochrání ty, kdo mají Boží pečeť. Bůh dává spolehlivé povzbuzující zaslíbení:
Druhá rána
Změna vod nám přirozeně připomíná současné ekologické znečištění. Pokud se podíváme na naši planetu dnes, můžeme vidět předzvěst toho, jak bude vypadat druhá rána. Všude kolem nás můžeme vidět důsledky toxického odpadu, který jsme vyhodili do citlivých mořských a sladkovodních systémů na světě. Nebezpečné vodní květy v oceánech a řekách jsou čím dál běžnější. Tyto květy mají podobný efekt, jaký bude mít druhá rána ze Zjevení.
Krvavě rudé květy řas a mikroorganismy způsobují smrt milionů vodních živočichů, tak že jim odebírají kyslík, který potřebují k životu. Řasy a mrtvé organismy poté uhnívají do podoby krvavého zákalu (např. Turecko, Irák). Bible však myslí ještě něco horšího — Boží zásah do přírody jako kdysi v Egyptě. Egyptské rány nám opět slouží jako typ pro pochopení posledních ran. Krev v Nilu nabourala veškeré představy Egypťanů o božské řece. Tak jednou ztroskotají falešné naděje ve schopnosti přírody.
I když lidstvo produkuje dostatek znečištění, aby tuto ránu napodobilo, až tento druhý anděl vylije svoji nádobu, bude to o mnoho horší, než vše, co se dokázalo lidstvu podařit.
Třetí rána
Zatímco ti, kdo podcenili moc Boží ruky, pokračují ve svém odhodlání prolít krev spravedlivých, vody se promění v krev, ale pro Boží lid platí zaslíbení:
Jako se Bůh postaral o Elijáše v době jeho nouze, tak se postará o své děti v době jejich nouze. Prorok Elijáš slouží jako předobraz Božího lidu v době konce. Elijáš neumřel, ale byl vzat do nebe. Podobně ti, kdo přijali Boží pečeť, budou rovněž vzati do nebe zaživa. Elijáš byl pronásledován aliancí politické a náboženské moci své doby, Boží lid má trpět podobným pronásledováním v době konce. Bůh se však kdysi postaral o Elijášovy potřeby a z toho smíme odvozovat, že se postará také o potřeby věrných v čase vrcholného dramatu vzpoury proti Boží vládě.
Čtvrtá rána
Prorok Jóel předpověděl čtvrtou pohromu týkající se slunce. Země zažije nejen sucho, ale navíc sluneční záření dosáhne takové intenzity, že popálí lidi. Stejně jako v případě pohrom ve vodě, které mají přijít v důsledku jednání člověka, dnes existují signály, jak bude na lidi působit pohroma smrtícího žáru. Když dojde ke zničení ozónové vrstvy, ultrafialové záření se výrazně zvýší. V některých zemích nařídili žákům nosit oblečení, které je chrání před účinky slunce. Skleníkové plyny způsobují globální oteplení a počasí se během posledních desetiletí dramaticky mění. Změna podnebních cyklů vyústila na některých místech v nevídaná sucha a na jiných místech v masivní povodně. Sucha, která jsou často spojovaná s fenoménem řeky El Niño, si vyžádala oběť formou řádících ohňů, které zničily miliony akrů lesů a pastvin. Současná situace je pouze „před- krmem“ pohrom, které mají přijít, protože výrok o čtvrté pohromě bude důsledkem Božího rozhodnutí, nejen důsledkem přírodních důsledků civilizace.
Prorok Joel předem viděl tuto ránu a píše toto:
Podobně jako Bůh odlišil Egypťany a Izraelity, Boží lidé budou od pohromy ochráněni. (Exodus 11:4-8)
Bůh ochránil Izraelity před žárem dne oblačným sloupem a před chladem noci ohnivým sloupem. (Exodus 13:21) Svůj lid ochrání také až se uskuteční čtvrtá rána.
Pátá rána
Tato pohroma je velmi symbolická. Udeří zejména u trůnu šelmy. Papežství drželo lidi v temnotě a temnota se stala jejich osudem. Oklamali národy svým jazykem a nyní se budou bolestí do jazyka kousat. Je to velmi hluboký význam.
Světlo pochází od Boha a v něm není temnota. Lidé nahradili Ježíše, světlo světa, vlastními systémy. Ignorovali jeho roli prostředníka, křižovali ho znovu a znovu při a místo slovem sytili lidi liturgiemi a lidskými přikázáními.
Boží slovo, které bylo odpíráno a překrouceno papežem, je mohlo vyléčit z jejich choroby, kdyby byli ochotni naslouchat.
Avšak místo toho aby dbal na Boží Slovo, Řím manipuloval se zákonem a změnil Boží nařízení:
Bůh se nemění. Není v něm žádné střídání světla a stínu.
Pátá pohroma přináší zvrat. Obyvatelé země padají pod tíhou předchozích pohrom, jsou svědky agonie šelmy (papežského systému) a začínají pochybovat o její důvěryhodnosti. Egyptské rány přišly vlastně kvůli faraonově tvrdohlavosti. Podobně, jako faraon ztratil podporu díky svému tvrdohlavému odmítání propustit Izrael (Ex 10:7), rozplyne se podpora papežského systému a otevře se cesta pro šestou pohromu.
Šestá rána
Řeka Eufrat kdysi vyschla a vytvořila cestu králům z východu. Řeka také zásobovala Babylon. Tento verš nám připomíná pád tohoto starodávného města. Vzhledem ke snížení vodní hladiny se perským dobyvatelům otevřel přístup do města. Prorok Izaiáš zmínil jméno dobyvatele Babylonu sto padesát let předtím, než se to stalo:
Vskutku šokující proroctví! Hlubší studium odhaluje, že Kýros je předobrazem Krista, který jednoho dne přijde, zachrání své věrné od mystického Babylonu a vezme je do nebeského Jeruzaléma.
Iz 44:27-28 říká, že sám Bůh nechá vyschnout vody Eufratu, což způsobí pád, protože se Kýrovi otevře přístup do města. Historie ukazuje, že velký Kýros dobyl Babylon v roce 539 př. Kr., protože odvedl koryto řeky mimo město. Je nazýván pastýřem a u Iz 45:1 je nazván „pomazaný Hospodinův“. Kýros osvobodil Izrael zdarma a Ježíš také osvobodí své zajaté zdarma.
Jako vyschly vody historického Babylonu, musí vyschnout podpůrný tok duchovního Babylonu. Vody jsou podle Zjevení 17 národy, které podporují Řím. Můžeme proto říci, že politická a náboženská podpora Říma se začne rozpadat.
Kdo byli králové z východu, kteří dobyli Babylon r. 539 př. Kr.?
Byli to Kýros a jeho tchán Darius, předobraz otce a syna. Kdo jsou králové, kteří přijdou, aby nás zachránili, jakmile duchovní Eufrat vyschne a podpora mystického Babylonu ustane? Jestliže byl Kýros předobrazem Krista, králové z východu musí tedy představovat Boha Otce a Syna během druhého příchodu Krista. Prorok Izaiáš a Ezechiel hovoří o této velkolepé události:
Ježíš přijde ve své slávě, ve slávě svého Otce a ve slávě všech svatých andělů:
Sedmá rána
Sedmá rána se týká otázky charakteru boje.
Konečná pohroma v podobě krupobití zničí národy na zemi. Babylon se rozpadá na tři části, a když zem zasáhne největší zemětřesení, zničí poslední stopy života na zemi. Obrovské kroupy vážící přibližně 50 kg ukončí vzpouru. Uprostřed tohoto zmatení jsou Kristovi následovníci odvedeni, jak uvidíme později.
V knize Jób je narážka na tuto válku spojenou s krupobitím:
Kristus je vítězem tohoto konfliktu:
Vykoupení budou jásat radostí, jejich těžkosti skončily, oni jsou vzati do nebeského Kenaanu.
Zpět na Druhý příchod Ježíše Krista
Autor:
Tento článek je převzat z knihy Na Pravdě záleží od profesora Waltera J. Veitha, mezinárodního řečníka, který při svém pátrání po pravdě hluboce studoval biblické otázky. Jeho populární série Genesis konflikt (Spor v knize Genesis) přivádí debatu o Stvoření a evoluci k novému napínavému vyvrcholení neboť rozebírá argumenty s vědeckým pohledem na věc. Jeho vysoce uznávaná série Total Onslaught (Totální útok) vrhá světlo na stav dnešního světa, který směřuje k jednotné světové vládě a předvídané apokalypse.
Komentujte