Poselství třetího anděla je snad nejhrozivějším poselstvím, které kdy svět slyšel. Varuje před přijetím znamení šelmy a před uctíváním šelmy či jejího obrazu:
Teprve po velkém zklamání v roce 1844 začali lidé chápat poselství třetího anděla.
Poselství třetího anděla je závěrečné varovné poselství tomuto světu. Je naplněno mocí a hlubokými duchovními pravdami. Když byla jeho symbolika pochopena, byla odpečetěna symbolika celé knihy Zjevení.
Pochopme tyto prvky trojandělského poselství:
Poselství varuje před přijetím znamení šelmy a před uctíváním šelmy či jejího obrazu
Přijetí autority falešného náboženského systému namísto Boží autority znamená, ve své podstatě, uctívání systému šelmy namísto Boha. Přijetí nepravé soboty (dne odpočinku) je přijetím autority šelmy namísto Boží. Pokud šelma získává autoritu od draka (jak říká Zjevení 13:2), uznání této autority je uctíváním draka potažmo samotného Satana. Zjevení 13:4 nám vysvětluje:
Uctívání systému s sebou nese mnohem víc než jen přijetí autority. Například Babylon doby konce učí, že všichni jsou v Kristu svobodní k tomu, aby žili, jak se jim zlíbí.
Ti, kteří jsou v Kristu, se ztotožní s jeho principy (Římanům 12:1-2). Budou usilovat o svatost (tj. plné odevzdání se Bohu) a nebudou dělat věci, které by je od Krista oddělovali:
U těch, kteří věří v Krista, tento vztah odráží naprosto celý jejich život. Babylon je v nepřátelství s Bohem, a učí nauky kompromisů, ale učinit kompromis s hříchem je nemožné!
Jedná se o poselství, abychom se oddělili od Babylonu a jeho principů
Třetí andělské poselství nám ukazuje v pravém světle jak vypadá vztah s Kristem. Je to poselství o změně životního stylu a postoje.
Oddělení se od světa neznamená uchýlit se k samotářskému vězení. Naším úkolem je ve světě pracovat tak, jak pracoval Kristus. Ale nemáme se nechat chytit do pasti lákavých nabídek tohoto světa. Schopnost postavit se za správné principy vyžaduje odvahu, ale víme že v Kristu je možné přemoci svět. Důsledky následování Babylonu jsou zaznamenány slovy v Bible:
Když Zjevení říká, že hněv, který má být vylitý, je neředěný, to znamená, že jde o hněv bez slitování a milosrdenství:
Ve starověkém Izraeli měli být Boží nepřátelé úplně zničeni. (Deuteronomium 7:2; 20:16-18) Falešní proroci, kteří svedli Izrael na scestí, měli být bez milosti popraveni. (Deuteronomium 13:7-10)
Tato typologie se dá použít také na Boží nepřátele v posledních dnech.
Můžeme vidět, že se poselství třetího anděla dnes začíná plně projevovat. Spiritismus se vkrádá do křesťanské církve, papežství dělá tajné, ale rapidní pokroky směrem ke globální kontrole a katolické tradice vynucují také civilní autority. Je velmi důležité, aby Boží lid přilnul k pravdě, aby jej tyto směry nepřemohli.
Boží lid se nemusí bát soudu z tohoto poselství
Stojíme před nebezpečnou dobou, jaká ještě nikdy nebyla, ale máme povzbuzení:
Ti, kteří přijímají znamení šelmy, jsou postaveni do přímého kontrastu s těmi, kteří obdrželi Boží pečeť. V sedmé kapitole Zjevení vidí Jan 144 000 těch, kteří obdrží Boží pečeť. Ve Zjevení 14 je o nich řečeno:
1. Mají na čele napsáno jméno Beránka a jeho Otce. (Zjevení 14:1) – Jejich jméno označuje jejich charakter. Mají podíl na povaze a charakteru Božím.
2. Za druhé, jsou vykoupeni ze země. (Zjevení 14:3) – Jsou v naprostém protikladu k těm, kteří přijímají znamení šelmy – jsou povolaným lidem.
3. Za třetí, neposkvrnili se s ženami a jsou panicové. (Zjevení 14:4) – Odmítají být poskvrněni ženami, což znamená, že odmítají mít cokoliv společného s modloslužebnými praktikami.
4. Následují Beránka, kamkoli jde. (Zjevení 14:4) – Zůstávají neposkvrněni, věrni Bohu.
5. V jejich ústech není nalezena lež a jsou bezúhonní (Zjevení 14:5) – Skutečnost, že se v jejich ústech nenachází žádná lež, vyjadřuje zkoumání jejich charakteru. Ale oni jsou před Bohem shledáni spravedlivými. Jsou bezúhonní.
Měli bychom být před Ním svatí a bezúhonní (Efezským 1:4; Filipským 2:15; Koloským 1:22; 2.Petrova 3:11). Toto není poselství o zákonictví či perfekcionismu, protože bez Ježíše nemůžeme učinit nic. Jde právě o rozpoznání a přijetí Kristovy moci.
Kristus líčí svoji nevěstu jako oděnou do neposkvrněné bílé barvy, přikrytou Kristovou spravedlností. Žádný člověk by si neměl dovolit vyslovit “jsem bezhříšný”, ale Kristus toto může napsat do své knihy, protože jeho odpuštění neodstraňuje pouze poskvrnu hříchu, ale i záznam o něm.
V knize Leviticus čteme, že kněží se mohli oženit pouze s pannami, což je typologie Krista a jeho čisté nevěsty. Nemohli se oženit ani s cudnými vdovami, jelikož tyto ženy už měly předchozí vztah. Protože všichni zhřešili a nejsou hodni Boží slávy, spadáme tedy do kategorie těch, kteří měli předchozí vztah se zlem. Aby byly naplněny požadavky této typologie, musí být Boží odpuštění tak dokonalé, že nezůstane ani záznam o předchozí nevěře Božího lidu. Pouze tak můžeme předstoupit jako cudné panny, čisté a neposkvrněné.
Veškerá sláva a čest patří Bohu a nezůstává zde žádné místo pro zákonictví, které spoléhá na vlastní skutky. Neexistuje nic, co bychom mohli udělat, abychom si zasloužili odpuštění.
Empatičtější poselství, než je ono poselství třetího anděla, už najít ani nelze. Bůh chce, aby byli všichni obeznámeni s následky následování svůdce. Bůh si přeje, aby se každý rozhodl pro Něj a Jeho milost.
Trojandělské poselství ze Zjevení 14 se také vztahuje k proroctví ve Zjevení 10. Objevte tato zajímavá pojítka v našem dalším článku.
AUTOR:
Tento článek je převzat z knihy Na Pravdě záleží od profesora Waltera J. Veitha, mezinárodního řečníka, který při svém pátrání po pravdě hluboce studoval biblické otázky. Jeho populární série Genesis konflikt (Spor o původu) přivádí debatu o Stvoření a evoluci k novému napínavému vyvrcholení neboť rozebírá argumenty s vědeckým pohledem na věc. Jeho vysoce uznávaná série Total Onslaught (Totální útok) vrhá světlo na stav dnešního světa, který směřuje k jednotné světové vládě a předvídané apokalypse. Jeho kniha Genesis konflikt, stejně tak i série videí, která předkládá myšlenky z této knihy, jsou k dispozici také v našem eshopu.
Další články ze série: Příběh evangelia
- Příběh evangelia
- Hnutí druhého příchodu
- Začátek doby konce
- Velké zklamání a zrození Adventismu
- Co je to trojandělské poselství?
- Poselství prvního anděla
- Poselství druhého anděla
- Poselství třetího anděla
- Zjevení 10 a Trojandělské poselství
- Kdo je to "ostatek"?
- Příchod Elijáše
- Adventismus a závěrečný konflikt
Komentujte