Když byli v první polovině 19. století věřící adventního hnutí vyloučeni ze svých církví, nabyli přesvědčení, že protože tyto církve odmítli přijmout Boží varování, v Božích očích padli. Tento pád si spojili s pádem Babylonu – obsahem druhého andělského poselství ze Zjevení 14:8:
Starý Babylon stál proti Jeruzalému. Babylon svedl obyvatele Jeruzaléma k pohanství a přiměl je sloužit cizím bohům. Starý Babylon nakonec přivedl celý Izrael do zajetí a pouze malá skupina se vrátila, aby znovu obnovila město v ruinách.
Bůh vynesl nad starověkým Babylonem následující soud:
opájel všechny země;
pronárody pily jeho víno,
proto pronárody třeštily.
Avšak Babylon náhle padne a roztříští se.
Kvilte pro něho,
na jeho bolest vezměte balzám,
snad bude vyléčen.
Léčili jsme Babylon,
ale k vyléčení není.
Opusťte jej, pojďme každý do své země!
Soud nad ním se dotýká nebes, až do oblak sahá. Jeremjáš 51:7-9
Podobným způsobem povede antityp starého Babylonu — spolčení náboženských mocností v době konce — svět na scestí a přivede ho do zajetí pomocí bezpočtu falešných nauk. Tentýž výrok vyslovený u Jr 51:8 o starověkém Babylonu je rovněž ve Zjevení 14:8. Ve Zjevení 18:1-5 je vysloveno povolání z duchovního Babylonu stejným způsobem, jako tomu bylo v starodávných dobách, (Jeremjáš 51:9):
Druhý anděl oznamuje pád Babylonu, ale výzva “vyjdi, lide můj, z toho města” je pronesena až později. To znamená, že Boží lid je stále ještě v prostředí duchovního Babylonu. Je odsouzen systém – nikoliv jednotlivci – náboženských struktur spojených ve spiknutí proti Kristu a jeho lidu.
Existují dvě výzvy k vyjití z Babylonu. Stejně tak, jako Ježíš započal a ukončil svou službu na Zemi tím, že očistil chrám od zneuctění, jsou tu dvě výzvy k církvím na konci času. První z nich proběhla na počátku adventistického hnutí okolo roku 1844 a víceméně se omezila na Ameriku, ta konečná však proběhne celosvětově a vyvrcholí hlasitým voláním těsně před koncem doby milosti. Tato zkušenost bude doprovázena vylitím pozdního deště Ducha svatého.
Dále si přečtěte o poselství třetího anděla.
Další články ze série: Příběh evangelia
- Příběh evangelia
- Hnutí druhého příchodu
- Začátek doby konce
- Velké zklamání a zrození Adventismu
- Co je to trojandělské poselství?
- Poselství prvního anděla
- Poselství druhého anděla
- Poselství třetího anděla
- Zjevení 10 a Trojandělské poselství
- Kdo je to "ostatek"?
- Příchod Elijáše
- Adventismus a závěrečný konflikt
AUTOR:
Tento článek je převzat z knihy Na Pravdě záleží od profesora Waltera J. Veitha, mezinárodního řečníka, který při svém pátrání po pravdě hluboce studoval biblické otázky. Jeho populární série Genesis konflikt (Spor o původu) přivádí debatu o Stvoření a evoluci k novému napínavému vyvrcholení neboť rozebírá argumenty s vědeckým pohledem na věc. Jeho vysoce uznávaná série Total Onslaught (Totální útok) vrhá světlo na stav dnešního světa, který směřuje k jednotné světové vládě a předvídané apokalypse. Jeho kniha Genesis konflikt, stejně tak i série videí, která předkládá myšlenky z této knihy, jsou k dispozici také v našem eshopu.
Komentujte