V předchozím článku, “Dojde k tajnému vytržení?”, jsme se podívali na falešné učení o tajném vytržení, které zastávají dispezacionalisté. Nyní se blíže podíváme na rozdíly mezi biblickým vysvobozením a chybným tajným vytržením.
Typologie ohledně vytržení
Dispenzacionalisté nevěří v duchovní Izrael (církev), ale věří, že sliby se týkají doslovného Izraele. Tím však separují církev od Izraele, přičemž Bible takové rozdělení nedělá.
Dispenzacionalisté říkají, že se úleva spravedlivým a odplata bezbožníkům odehrají odděleně. Tyto události oddělují obdobím sedmi let. Nejdříve tajné vytržení, pak zkáza antikrista během druhého příchodu. Během onoho domnělého období projdou židé utrpením a dojdou k přijetí Krista.
Podle těchto veršů se však úleva spravedlivým a odplata bezbožníkům odehraje ve stejnou dobu — během návratu Krista:
“Syn člověka má přijít v slávě svého Otce se svými anděly, a tehdy odplatí každému podle jeho jednání.” (Matouš 16:27)
Typologie v Bibli vždy směřuje k něčemu většímu. Stín má menší význam než ten, kdo stín vrhá. Beránek poukazuje na Krista — ten má mnohem větší význam než typ (beránek). Doslovný historický Babylon poukazuje na Babylon v poslední době, který sestává ze všech sil odpadnutí v době konce. Doslovný Jeruzalém nebo dřívější Izrael je typem (předobrazem) pro konečný duchovní Jeruzalém nebo Izrael, který sestává ze všech vykoupených napříč dějinami. Dispenzacionalisté považují předobraz za doslovný jev (naplnění). Očekávají doslovné znovuvybudování Babylonu a Izraele, což by bylo totéž jako očekávat návrat doslovného beránka.
Podle dispenzacionalistů je soužení určeno pouze židům. Bible nic takového neučí. Zkoušky a soužení mají naopak očistit a vytříbit církev. (1Te 3:3)
Všichni projdou soužením
Boží lid, všichni, kdo umyli svá roucha v Beránkově krvi, musí projít soužením.
Toto Ježíš řekl svým učedníkům ohledně soužení v poslední době:
Stejně jako pšenice a plevel popsané v Matouši 13, zůstanou spolu bezbožní a spravedliví spolu až do „žně“ — návratu Krista. V době, kdy byl dřívější Izrael vysvobozen z otroctví Egypta, přišly pohromy, ale nepřišly až po odchodu Izraelců. Oni u toho byli svědky všech událostí a sami zakusili první tři rány. (Exodus 8-12)
Bůh je však ochránil svou mocí od důsledků posledních sedmi pohrom a stejně tak ochrání Boží lid v době konce od důsledků posledních sedmi ran, které přijdou na tuto zemi. (Zj 3:10-13) Boží lid je vybízen, aby vydržel až do jeho příchodu. Není vytržen do nebes před těmito událostmi.
Sláva Kristova druhého příchodu neponechává žádný náznak tajemství. Všichni budou souzeni ve stejný čas. Kristův návrat je požehnanou nadějí Božího lidu (1.Korintským 1:7; 1.Petr 1:7,13; 4:13).
Přečtěte si více posledních sedmi ran
Vpřed na Pohledy na milénium
Zpět na Druhý příchod Ježíše Krista
Autor:
Tento článek je převzat z knihy Na Pravdě záleží od profesora Waltera J. Veitha, mezinárodního řečníka, který při svém pátrání po pravdě hluboce studoval biblické otázky. Jeho populární série Genesis konflikt (Spor v knize Genesis) přivádí debatu o Stvoření a evoluci k novému napínavému vyvrcholení neboť rozebírá argumenty s vědeckým pohledem na věc. Jeho vysoce uznávaná série Total Onslaught (Totální útok) vrhá světlo na stav dnešního světa, který směřuje k jednotné světové vládě a předvídané apokalypse.
Komentujte