Papežská autorita a změna soboty na neděli
Název | Původ |
---|---|
Sunday (Neděle) | Den slunce |
Monday (Pondělí) | Den měsíce |
Tuesday (Úterý) | Den severského boha Tyra |
Wednesday (Středa) | Den anglosaského boha Wodena |
Thursday (Čtvrtek) | Den germánského boha Thora |
Friday (Pátek) | Den Frigg - ženy Wodena |
Saturday (Sobota) | Den Saturna |
V Desateru právě čtvrté přikázání zdůrazňuje autoritu Boha Zákonodárce (viz. článek Královská pečeť). Změnou dne odpočinku nastává i změna autority. Zvolíme-li si jiný den odpočinku, uznáváme tak autoritu jiné bytosti. Bůh pak již není tou nejvyšší autoritou pro naši víru, ale jakýsi náhradník — podvodník se snaží získat tuto pozici pro sebe. Ve skutečnosti se pravého Boha pokouší nahradit falešný bůh.
Autor John Ley nám říká, že: “Od časů apoštolů až po laodicejský koncil, který byl zhruba v roce 364, neustále pokračovalo svaté zachovávání Židovského dne odpočinku, jak může být dokázáno mnoha autory.i Od katolického koncilu, který změnil sobotní den odpočinku na neděli, všichni první křesťané zachovávali sedmý den.
Přečtěte si katolická vyjádření ohledně změny soboty na neděli.
Za papežskou autoritou, která změnila den odpočinku, je skryta ještě vyšší autorita, která chce ukrást Kristův nárok na naše životy: vládce mocnosti vzduchu (Ef 2,2) který byl uctíván v pohanské době pod symbolem slunce. Byl to skrytý bůh, bůh za oponou. Neděle (Sunday) byl den věnovaný uctívání slunce. Pavel tomu říkal „uctívání démonů“. Navzdory tomu křesťanství stále přijímá neděli jako svatý den:
Změna soboty na neděli v novozákonní době
Díky vlivu mithraismu (perské uctívání slunce) v římské říši a svátku neděle se čistá církev Kristova dostala postupně na cestu . Dokonce už za dnů apoštolů se začalo projevovat velké odpadlictví. Pavel napsal: “Neboť tajemství této bezzákonnosti již působí” (2. Tesalonickým 2:7).
Pavel také prohlásil:
Teologický slovník s Pavlem souhlasí:
Chcete se dozvědět více o pravé sobotě, její historii a proč je důležité světit zrovna sedmý den? Přečtěte si následující články:
Konstantin a změna soboty
Vzkříšení v neděli
Prohlášení denominací
Vychloubání římské církve o neděli
i. John Ley, Sunday a Sabbath (London: 1640): 163, as quoted on SundayLaw.net
ii. “Sunday,” Webster’s Dictionary.
iii. McClintock and Strong, “Sunday,” Biblical and Theological Encyclopedia, as quoted in Ray Cottrell, The True Sabbath (1942).
iv. Johann Jacob Herzog and Phillip Schaff, “Sunday,” The New Schaff-Herzog Encyclopedia of Religious Knowledge
v. Charles Buck, “Sabbath,” A Theological Dictionary (Philadelphia, 1815): 403.
Autor:
Článek je převzatý z knihy Na pravdě záleží (orig. Truth Matters) od Prof. Dr. Waltera Veitha
Další články ze série: Den odpočinku
- Sobota - "Dne sedmého odpočinutí jest"
- Královská pečeť
- Ježíš a sobota
- Učedníci a sobota
- Koloským 2 a sobota
- 8 textů o sobotě
- Stvoření a sobota
- Týdenní cyklus
- Byl první týden doslovných 7 dní?
- Nastala změna týdne?
- A co lunární soboty?
- Proč neděle?
- Konstantin a změna soboty
- Vzkříšení v neděli
- Prohlášení denominací
- Vychloubání římské církve o neděli
- Nejčastější otázky o sobotě
- Jak, kdy a proč byl den odpočinku přesunut ze soboty na neděli?
Je naším upřímným přáním, předložit před Tebe, pravdu-hledajícího čtenáře, čisté Slovo Boží tak, aby ses sám mohl rozhodnout, co je pravda a co je klam. Pokud zde najdeš něco v rozporu s Božím slovem, nemusíš to přijmout. Ale pokud toužíš hledat pravdu jako ukrytý poklad a najdeš zde něco v této kvalitě, doporučujeme Ti, abys vynaložil maximum úsilí a spěšně přijal tu pravdu, která je Ti zjevena Duchem svatým.
Osoba či skupina, která se neztotožňuje z určitým náboženstvím, nejčastěji s Židovstvím, Křesťanstvím, či s Islámem. Ve Starém zákoně se “pohanem” myslí každý, kdo nenásleduje a neuctívá Boha Izraele.
Komentujte