Přečtěte si celou kapitolu 1. Korintským 12.
Jelikož pohanství je ve velké míře náboženstvím založeným na prožitku, rituálech, opakujících se úkonech, nebylo v něm příliš prostoru pro poznávací funkce. Pavel nicméně chce, aby nově obrácení křesťané porozuměli tomu, za jakým účelem obdrželi dary Ducha. Navíc v pohanství to fungovalo tak, že jedinec vyhledával přízeň různých bůžků podle okolností, které doprovázely aktuální požadavek.
Pavel chce zřetelně objasnit, že jsou rozdílné dary, ale všechny pochází z jednoho Ducha. A jsou rozdělovány takovým způsobem, aby z nich mělo prospěch celé tělo. Je zde tedy rozmanitost darů, ale tentýž Duch. Je zde rozdílnost vedení, ale tentýž Pán. A v neposlední řadě je zde rozmanitost v používání, ale je to tentýž Bůh, který působí vše ve všech.
Dary jsou však také rozdělovány podle Boží vůle, a ne podle vůle člověka.
Ve světle těchto textů opravdu člověku nepřísluší, aby Bohu diktoval, který dar by chtěl. Je naprosto zřejmé, že dar jazyků byl některým dán a jiným ne. Není tedy výsadou člověka, aby se mu Bůh v tomto ohledu podrobil, natož aby se obdržení tohoto daru (dar jazyků) vnímalo jako zkouška Božího přijetí. Tělo tvoří jeden celek a jeho části jsou stejně významné. Bůh rozhoduje o tom, kdo co dělá.
AUTOR:
Tento článek je převzat z knihy Na Pravdě záleží od profesora Waltera J. Veitha, mezinárodního řečníka, který při svém pátrání po pravdě hluboce studoval biblické otázky. Jeho populární série Genesis konflikt (Spor o původu) přivádí debatu o Stvoření a evoluci k novému napínavému vyvrcholení neboť rozebírá argumenty s vědeckým pohledem na věc. Jeho vysoce uznávaná série Total Onslaught (Totální útok) vrhá světlo na stav dnešního světa, který směřuje k jednotné světové vládě a předvídané apokalypse. Jeho kniha Genesis konflikt, stejně tak i série videí, která předkládá myšlenky z této knihy, jsou k dispozici také v našem eshopu.
Komentujte