Vyvstaly určité otázky ohledně Rabínského prokletí na Daniel 9, jak bylo citováno v našem článku “Proroctví o sedmdesáti týdnech” a profesorem Veithem v jeho videu “Jen prostý člověk”. Přestože se nám nepodařilo najít konkrétní zdroj použitý v jeho prezentaci, poskytujeme zde zdroje ukazující na existenci takového prokletí.
Citace 1
Mudrc řekl: “Nechť padne prokletí nebes na ty, kdo vypočítají datum příchodu Mesiáše a tedy vytvoří politický a sociální neklid mezi lidmi.” Sanhedrin, 97b.
Louis Newman a Samuel Spitz, antologie Talmudu: příběhy a učení rabínů ( Berhman House 1945): 277. ISBN 0874413036, 9780874413038 – Online
Citace 2
Co je myšleno větou “ale na konci to bude mluvit (we-yafeah) a nebude lhát?” – R. Samuel b. Nahmani řekl ve jméně R. Jonathana: 18Budiž roztříštěny kosti těch, kdo vypočtou konec19. Protože ti by takto říkali, jelikož předpovězený čas již nastal, a zatím ještě nepřišel, pak nepříjde nikdy. Ale (i přesto) čekejte na něj, jako je psáno, i když otálí, čekejte na něj. Měl bys říct, těšíme se (na jeho příchod), ale on ne: Proto písmo dí a proto bude Pán čekat, bude k tobě milostivý a proto bude povýšen, že se nad tebou smiloval.20 Avšak pokud se těšíme na jeho příchod a on rovněž, co zdržuje (jeho příchod)? – Zdržuje jej požadavek spravedlnosti.21 Ale pokud jej zdržuje požadavek spravedlnosti22, proč jej očekáváme? Abychom byli odměněni (pro doufání), jak je psáno, požehnaní jsou všichni, kdo na něj čekají.
Poznámka pod čarou:
18: verš je upravený, “on roztříští toho, kdo vypočítá konec”
19: tj. Mesiášův příchod
20: Isa. XXX, 18.
21: Protože toho ještě nejsme hodni
22: taktéž
“Sanhedrin 97b,” Babylonian Talmud: Tractate Sanhedrin. – Online
Citace 3:
Rabíni po čase Krista vyslovili prokletí na kohokoliv, kdo se pokusí vypočítat data této kapitoly. – Talmud Sanhedrin 97b, Edice Soncino, str. 659. –
Online
Citace 4:
Mimo to, tato pasáš počítá přímo s Ježíšem – ne s nějakým “budoucím vůdcem,” abych použil termín Hala Lindseyho pro antikrista. Ve skutečnosti, proroctví poukazuje tak nepochybně na čas MESIÁŠOVA PŘÍCHODU a tak jednoznačně předpovídá JEHO SMRT, že v pozdějších stoletích židovští rabíni, kteří nepřijali Ježíše, ODRAZOVALI od studia tohoto proroctví a nakonec vyslovili KLETBU na všechny, kdo se pokusí spočítat časové prvky!31
Poznámka pod čarou:
31 Podívejte se na Talmud Sanhedrin 97b, edice Soncino, str. 659
POZNÁMKA: Všechna slova psaná velkým písmem v citaci jsou podle originálu od autora a jsou použity pro zpřesnění.
Howard A. Peth, 7 záhad vyřešeno: 7 problémů, které se dotýkají srdce lidstva, druhá edice, Revidováno (Kalifornie: Hart Books, 2002).
Citace 5
MÁ MESIÁŠ PŘIJÍT?
(od Avrama Yehoshua)
V deváté kapitole knihy daniel se oběvuje nejúžasnější věc: Je nám řečeno, že Mesiáš má přijít. Ale namísto vysvětlování, naši rabíni proklínají kohokoliv, kdo na to chce přijít: Rabbi Samuel b. Nachmani řekl ve jménu Rabbiho Jonathana: Budiž roztříštěny kosti těch, kdo vypočítají konec. Někteří naši rabíni při dalších pokusech nás držet dál od knihy Daniel, dokonce prohlásili, že se daniel pletl. Aldred Edersheim, učenec Talmudu, který by měl Mesiáše znát, říká: Pozdější rabinismus, který, přirozeně, nemohl najít vlastní cestu skrze Mesiášská proroctví této knihy, prohlásili, že dokonce i Daniel se spletl. (přidán důraz).
Poznámky pod čarou:
1 Sanford R. Howard, L’Chayim: Hledání světla Shalomu (Thorsby, AL: SAbbath House, Inc., 1999), str. 209. Sanhedrin 97b, část 2, str. 659, Sconcino Press. Editorská poznámka č.6 říká, tj. “Mesiášův příchod”
2 Alfred Edersheim, Život a časy Ježíše, Mesiáše (Peabody, MA: Hendrickskon Publishers, 2000), str. 957. Bereshith Rabba 98 (midrash nebo okomentování Genesis). Edersheim žil r. 1825-1889
Online
Citace 6:
“Rabi řekl: Všichni, kdo předpověděli data (pro vykoupení) prošli, a (teď) to závisí jen na pokání a dobrých skutcích.
“Sanhedrin 97b,” Babylonský Talmud: Traktát Sanhedrin. – Online
Ježíš a Talmud
V judaismu je Talmud nazván “nejsvětějším”. Je primárním zdrojem pro židy.
V předvečer svátku Pesach, byl Ježíš popraven. Před čtyřiceti dny se událo odsouzení, ohlašovatel vyšel a křičel, “Bude ukamenován, protože praktikoval čarodejnictví a lákal Izrael do odpadlictví. Kdokoliv řekne cokoliv na jeho obranu, ať jde před ním a hájí ho.” Ale protože na jeho obranu nebylo vzneseno nic, byl popraven v předvečer svátku Pesach… – (Sanhedrin 43a)
Učenci věděli, že když vypočítáte čas Mesiáše, použitím Daniele 9 jako prorocké šablony, přijdete k jednomu mesiáši: Ježíši Kristu. Ale oni jej zavrhli. Kámen, který zavrhli, se ukázal být základním kamenem, úhelným kamenem, základem. Žádný jiný základ nemůžeme mít, než Ježíše Krista, říká Bible. Izrael odmítl tohoto Mesiáše, na kterého poukazují jejich vlastní spisy a říká: “Budiž roztříštěni ti, kdo se pokusí a vypočítají proč nepřišel.” Tohle je židovská teologie Talmudu ohledně absence Mesiáše, který měl ve stanovený čas přijít.
Edice Soncino Talmudu můžete zakoupit na webu zde, ale prosím počítejte s tím, že je velmi drahý.
Komentujte